söndag 11 augusti 2013

Västerviksutflykt

Idag blev den en liten tur till Västervik och inte på vilket sätt som helst utan jag åkte tåg. Tog smalspårsjärnvägen här ifrån Vena till Västervik. Det blev med en gammal rälsbuss. Det var riktigt kul att åka på det sättet och sedan att jag kunde åka härifrån direkt. I Västervik var dessvärre det mesta stängt på grund av att det var söndag. Men det blev lite mat på restaurang och det var väl tur det. För precis när jag beställt så öppnade sig himlen och det kom ett riktigt åskoväder så det var tur man satt under tak. Riktigt mysigt att sitta på uteservering och äta när det regnar.
Sista kvällen på semestern för detta året låter värre än det är känns det som. Jobbar ju veckor och är ledig i veckor så man ska inte klaga. Så är det att jobba på finlandsbåt.
Enda negativa på detta jobbpasset är att jag missar den avgörande matchen i speedwayen. Dackarna borta mot Västervik det hade varit roligt att åka och titta på den. Tror på en bra match och den som vinner går direkt till semifinal så det gäller lite också. Men får väl följa den på text-Tv som jag brukar göra när jag är ombord.
Får se hur jag jobbar när slutspelet drar igång får hoppas man är ledig så man får se någon match.
Ja det är väl ett i-landsproblem kan man säga.
Det var detta inlägget hörs senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar