söndag 18 augusti 2013

Skrivkramp

Ja idag är det en sådan dag som man har skrivkramp igen då. Vad ska man hitta på att skriva om idag. Tror det får bli lite om en bok jag precis har läst nämligen boken om morden i Arboga. Vet inte om ni kommer ihåg det. Det var en tyska som i svartsjuka kan man väl säga slog ihjäl två små barn Max och Saga och svårt skadade deras mamma. Denna bok är skriven av mamman Emma och en journalist om hennes väg tillbaka och rättegångarna mot tyskan. Det var gripande att läsa om hur svårt det måste varit att missta sina barn på detta hemska sättet. Tycker ni ska läsa den boken den heter Varför gråter inte Emma. Jag sträckläste denna boken och vissa partier gör en ledsen när man tänker hur hemskt det måste varit för pappan att hitta sina barn på detta visset. Det var mitt tips på en bok.
Speedwayen igår gick ju inte riktigt som jag hade tippat kan jag säga det var ingen hungrig ungtupp som vann utan den med mest erfarenhet av alla nämligen Greg Hancock. Men Darcy var tvåa så lite rätt fick jag i alla fall.
Vad de svenska förarna sysslar med denna GP-säsongen det vet i tusan. Det vill sig inte alls för de svenska förarna och man undrar hur det ska sluta om vi har några förare i VM-serien nästa säsong. Vill det sig illa så får vi bara en förare på ett wild-card tror jag. Då tror jag att vi också kommer missta en VM-deltävling och bara ha en tävling i Sverige. Någonting måste hända det behövs någon riktig manager för svenska förare som hjälper dem med allt omkring tror jag så de bara behöver tänka på själva körningen. Det har blivit så mycket runt omkring som ska göras och tyvärr tror jag inte de pallar med det än på samma sätt som andra förare gör.
Ja det var mina tankar om detta vet inte om jag har rätt men.
Nu har jag bara en frukost kvar sedan är man ledig igen och kan göra vad man vill. Så dags att gå att sova så man orkar med sista morgonen.
Blev en del skrivet fast man hade skrivkramp så det kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar