lördag 24 augusti 2013

Mobbning!

Skrev idag på morgonen att jag skulle skriva om nåt som både gör mig upprörd och ledsen.
Det är så här att jag har en vän på facebook som har en dotter som har haft stora problem i skolan med att hon blivit mobbad. Det var nu i våras det började med att hon blev slagen av en kille i sin klass. Det jävliga var att lärarna inte trodde på hennes mamma så hon lät sin dotter vara hemma från skolan. Blev tydligen bättre efter div protester och dyl.
Nu till det som gör mig upprörd nu när skolan började igen efter sommarlovet så hade en klasskamrat bjudit in till kalas och alla var bjudna utan min väns dotter. Tala om utfrysning och inte nog med det min vän är ju inte den som håller tyst så hon har väl sagt en del kan jag tro. Men härom kvällen så blev hon uppringd av den som hade bjudit till kalas pappa och han skrek och hotade i telefonen.
Va fan ger det för signaler om ens föräldrar beter sig så där. Fy fan säger jag bara.
Mobbning är ett problem som måste lösas alla måste hjälpas åt med detta. Jag vet hur det känns att vara utfryst men på nåt sätt tror jag man blir starkare som person efter att ha varit mobbad tyvärr är det så. Man vill vara en bättre människa än sina mobbare tror jag.
Men man kanske skulle vara ännu starkare om man slapp börja långt ner i skiten. Nä alla är lika mycket värda som människa så sluta mobba ni som gör det.
Hoppas det löser sig för min väns dotter jag håller på er.
Ja nu fattar ni nog varför jag var arg och ledsen förut. Nästa inlägg blir om något roligare så håll koll på min blogg om vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar