torsdag 29 augusti 2013

Skogen!

Det blev en tur för mig ut i skogen idag för att plocka lite lingon. Det är skönt att gå i skogen det är lugnt och tyst endast lite fåglar som kvittrar. Sedan när man hittar ett bra lingonställe så gör det ju det inte sämre. Vi lyckligt lockande som har så fina skogsmarker här i Sverige. Ska nog ta en tur imorgon också om vädret tillåter.
Skulle vilja få ihop så mycket bär så jag kunde göra lingondricka som min mormor gjorde. Den var så god. Den ska inte vara så svår att göra har jag för mig. Min mormor var en riktig husmor kan man väl säga hon syltade och saftade. Bakade en massa gjorde hon också men så var hon ju i grunden en kallskänka. Skulle vara roligt att veta vad hon skulle säga om hon visste att jag jobbar som det nu.
Hon stöttade mig i mitt val av att bli kock från början. Hon visste vad det handlade om.
Kan sakna henne ibland hon var rolig att prata mat med.
Imorgon är det dags för bilverkstaden igen så blir en tidig morgon för att ringa och kolla när jag ska komma in med bilen. Hoppas det bara är den där magnetventilen nu så den blir klar någon gång nu bilen. Är ju inte sånt här man vill hålla på med när man byter bil.
Nu är det dags för lite the i TV-soffan eller inte i soffan utan dricka the i TV-soffan heter det kanske.
Ha det så hörs vi.
Blev lite lingon idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar