lördag 31 augusti 2013

Marknadsdag del 2

Då har man varit på Hultsfreds marknad och det var inte mycket att ha kan jag säga. Har inte sett något vettigt att köpa där. Skulle varit grönsaker i så fall men det behöver jag inte köpa nu när jag snart ska åka på jobb.
När man går på marknader så ser man nya saker knallarna säljer varje år. Nu i år verkar mobilskal vara den nya grejen och kepsar har kommit tillbaka igen. Kepsar köpte man på 80-talet för min del men jag använder keps men tror inte jag vill ha dem de sålde där. Det var inga snygga kepsar.
Fanns även tivoli som det brukar inte för jag fattar vem som vågar åka sånt. Såna tivoli som plockas ner och upp hela tiden verkar inte riktigt säkra tycker jag. Måste bli ett slitage på att hålla på så där. Nä jag håller nog mig till att åka sånt på Liseberg eller gröna lund tror jag. Inte för jag är mycket för att åka sånt men i år var jag faktiskt på Liseberg och åkte ovanligt mycket sånt där. Men det får jag tacka min dotter för det var hon som lurade upp mig i dessa.
Jag får kolla in auktionen imorgon och se om det finns något intressant där. Den kommer ju vara på gång avstånd här hemifrån så det är ju bra.
Såg i tidningen att det är speedway på TV10 ikväll från Polen semifinal tror jag det var. min favoritförare kör Darcy Ward. Får hoppas på rolig speedway och inga skador ikväll.
Dackarna fick en svensk mästare i dag genom Joel Kling som kör knattespeedway. Får hoppas att återväxten stärks genom detta.
Nu är det dags att gå ut och göra lite fastighetsskötsel såg att jag måste rensa hängrännorna igår när det regnade. Regnvattnet forsade över och ner på altanen. Tror det är mycket mossa och barr i dem.
Det var detta för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar