onsdag 21 augusti 2013

Sovmorgon kan man säga

Jag pratade ju om att jag skulle ha sovmorgon igår men det blev ju inte så. Det tog jag igen idag kan jag säga. Vaknade i o för sig klockan 7:00 och var på väg upp men kände att huvudet kändes tungt så gick och la mig igen. Vaknade sedan inte för än klockan 12:30 så sovmorgonen kom idag istället.
Så vad ska man hitta på nu när halva dagen har gått då.
Kanske börja med hallen där finns ju lite att göra. Lite underarbete som är så skoj men ack så viktigt.
Hon på målaraffären tyckte ju jag skulle slipa och grundmåla snickerierna innan den vanliga färgen skulle på. Jag som bara hade tänkt måla men nu blir det mer jobb innan slutresultatet syns.
Men blir det bra där så vet jag ju hur jag ska göra med resten sedan så hallen blir ett provprojekt kan man säga.
Som sagt så gjorde jag klart min mur igår, blev jättebra. Nu är nästa projekt ute i trädgården att beställa lite matjord och jämna till gräsmattan. Ska även klippa ner två buskar som har blivit allt för vildvuxna. De tar sol från andra växter runt omkring. Sedan såg jag att om jag klipper ner dem lite så kommer man runt dem från andra hållet så att säga.
Ja när det ena projektet i trädgården är färdigt så poppar det upp andra. När man är Husfixare så har man alltid nåt att göra.
Nä dags för att köra igång med något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar