torsdag 22 augusti 2013

Hallprojekt startat

Ja då har jag kört igång med hallen genom att slipa och grunda ytterdörren. Ser väl så där ut kan jag säga men det blir bättre när vanliga färgen kommer på(hoppas jag). Sedan är ju frågan vilket man ska göra först tapetsera eller spika upp panelen. Tror det blir tapeterna först. Då slipper man en kant vid översidan av bröstpanelen. Många beslut man måste bestämma sig för när man håller på att fixa.
Blir lite spacklande och slipande hinnan man kan börja sätta upp tapeterna. Det är inte så roligt detta med underarbete men ack så viktigt för ett bra slutresultat.
Idag gjorde jag ett litet loppisfynd tre runda mattor för 30kronor. Just nu hamnade de utanför sovrummet men de kommer nog att få en plats i tvättstugan.
Tre små öar!
Där ser mitt radioskåp jag köpte som jag inte har hunnit med att göra nåt med ser rätt bra ut som det är. Får se vad jag gör med det har lite tankar om att göra om det till ett barskåp.
 
Så här såg dörren ut innan målningen startade såg väl så där ut.
Här är dörren efter grundmålningen ser väl lite bättre ut.
Brukar nästan alltid måla med Beckers färg tycker de är bäst. Men det är ju en smaksak vad man tycker. Det var lite om vad jag har styrt med idag. Så nu blir det nog soffan med en bok eller Tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar