onsdag 28 augusti 2013

Bilverkstad del 2

Som sagt var så har jag tillbringat min tid i Vimmerby idag med att promenera och kolla i affärer. Lämnade ju in min bil idag för att fixa till detta med turbon. Det blev en ny givare men det hjälpte inte med det utan de var tvungna att byta en magnetventil också. Men nu visar det sig att en sådan hade de inte hemma. De försökte att ta en från en annan Saab men eftersom min är en V6 i så passar naturligtvis inte vilken som. Nu måste jag åka in till Vimmerby på fredag igen för denna magnetventilen som de skulle ta hem från Jönköping. Men det skulle vara ett snabbt ingrepp i alla fall så det blir inte så lång väntetid på fredag.
Tycker att Holmgrensbil som verkstaden heter är bra mot sina kunder. Har haft dåliga kontakter med andra verkstäder. Hade en gång en Volvo som jag skulle serva på den lokala volvoverkstaden. Men det tog hur långt tid som helst och sedan försökte de göra saker som jag inte hade sagt till om. Jag var riktigt arg den gången kan jag säga. Men detta med bilverkstäder är lite skumt på nåt vis, man vet nästa aldrig vad kalaset kommer kosta. Finns liksom inga prislistor kan man säga antingen får man en chock eller blir man glatt överaskad. Man undrar ju ur många som blir lurade på mindre seriösa verkstäder. Kommer det in en äldre dam t.e.x hon har ju inte en aning om vad de pratar om. blir lite som teveprogrammet Macken.
Tror jag ska lägga mig i soffan och läsa håller på med en bok som jag tycker ni ska läsa nämligen "En man som heter Ove" av Fredrik Backman. Det var dagens boktips. Ha det bra alla fixare ja även ni som inte fixar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar