onsdag 21 augusti 2013

Trädgårdsdag!

Blev en trädgårdsdag idag eller eftermiddag ska man väl säga efter min långa sovmorgon. Klippte bort massa runt de där buskarna som har växt sig vilda. Vet inte vad för sort det är men det är en sort som slår rot av sig själv med hjälp av att grenarna som ligger på marken. Så det var lite öglor på marken runt om. Men nu ser det fint ut och solen kommer åt. Ska lägga lite ny jord där och så gräs.
Hittade även ett av gömställena som mördarsniglarna har så nu har de ett ställe mindre att hålla till på.
Idag blev min ansöka klar om att ha annonser på bloggen klar så nu har jag lite annonser om mina intressen på bloggen. Får väl se hur detta funkar. Ska bli roligt att se om det ger nåt måste väl ha många fler läsare än jag har. Men man måste ju börja någonstans.
Jag har ju fått mindre läsare nu igen enligt statistiken. Tror det beror på att jag gör lite uppehåll när jag är på jobb då är det lite svårt att uppdatera.
Ska försöka att göra inlägg varje dag.
Imorgon blir det nog att köra igång med hallen. Kom ju på att jag måste måla dörren när det är fint väder då jag måste ha den öppen när den torkar och då får det gärna var bra väder så det går fort.
Ska försöka att lägga upp bilder under projektets gång här på bloggen så man ser utvecklingen av jobbet. Är mitt första stora projekt i huset.
Idag börjar ett fixarprogram på TV nämligen Roomservice på kanal 5. De brukar göra fina saker tycker jag. Jag tycker om att se på såna här program men det finns ju både bra och dåliga program.
Såna program där de gör saker som kostar hur mycket som helst tycker jag inte om. Det är ju inte för vanligt folk och då blir man bara besviken. Måste vara saker som man har råd att göra för att man ska bli intresserad av göra.
Så det ska bli intressant att se vad Roomservice bjuder på i första programmet. Skriver imorgon vad jag tyckte om programmet. Ha det bra så hörs vi av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar