fredag 23 augusti 2013

Målning

Blev målning av trädetaljerna i hallen idag första gången med vit färg. Se lite bättre ut än efter grundningen. Helt bra tycker jag inte det är men får hoppas det blir bättre efter andra strykningen. Annars vet i tusan vad man ska göra. Slipat och spacklat klart så nu kan tapeterna komma upp så fort målningen är klar.
Idag fick jag åka med bilen till verkstaden för motorlampan tändes. Likadant som jag hade på den andra bilen. Det de hittade idag var att den förra ägaren hade skruvat upp turbotrycket. Ska in med den igen på onsdag då de ska söka vidare. Får hoppas att det inte blir allt för dyrt.
Pratade med säljaren och han tyckte väl inte det var så skoj att han inte hade kollat in detta. Så får se vad som sker. Tyvärr har ju de tre garantintiden gått ur naturligtvis. Aldrig får man ha tur med bilar. Bilar är ett kapitel för sig kan man säga man måste ha dem men vill inte att det ska kosta så förbannat.
Imorgon blir det att gå upp tidigt så man kan måla andra gången så hinner det torka till eftermiddagen. Då kan jag börja tapetsera på kvällen förhoppningsvis. Man får ju se hur målningen blir efter andra strykningen.
Så nu har man gjort sig förtjänt av lite fredagsmys. Detta med fredagsmys är väl en typisk svenskt.
Fredagsmys är väl allt från chips till taco som alla barnfamiljer har. För min del blir det grillad korv och en öl. Funderar om man ska titta på en film för det verkar inte vara nåt på TV:n att titta på.
Så alla ta och ta lite fredagsmys så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar