söndag 4 augusti 2013

Motorns dag

Blev ett besök på motorns dag i Målilla idag. Det är ett mecka för de som gillar motorer av alla de slag men mest tändkulemotorer. Fanns alla de sorterna tändkulemotorer ni kan tänka er. Ni vet de där motorerna som låter som en gammal fiskebåt.
Det fanns ju även andra sorts fordon jag hittade en del finna bilar bland annat gamla saabar som jag har börjat gilla.
Men det syns att man är i Småland när de bara tar 100kr i entre och kaffe 10kr smörgås 20kr. Där skulle de kunna höja priset på det mesta. Man måste ju tjäna lite pengar på sådana här evenemang.
Det har blivit större och större så jag tror inte de skulle förlora besökare på högre pris i alla fall.
Efter jag varit där så åkte jag och hämtade mitt nya projekt ett gammalt radioskåp som jag funderar på att måla om och göra nåt skoj av. Får se vad det blir får nåt är lite inne på att göra om det till barskåp.
Mitt bordsprojekt är nu färdigt och på plats i hallen. Blev jättebra ska bara hitta nåt att ha på det.
Idag är det en riktigt varm dag med inte ett moln på himlen. Skulle väl behöva klippa gräset men det får vänta till kvällen tror jag annars så svimmar man av vätskebrist.
Saab i lite rallystuk.

Saab 96


Ja det var väl det jag hade för denna gången så ha det så bra alla där ute.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar