onsdag 28 augusti 2013

Lundbergs=Mobbning

Jag skrev ju om mobbning häromdagen. Det förekommer mobbning på de "fina" skolorna också kan man säga. Det som har skett på Lundbergs vill jag kalla mobbning av den högre skolan om inte ren misshandel. Bara för att man ska nolla in nya elever. Det är sjukt rent ut sagt. Vet att det förekom nollning när jag började på gymnasiet. Kommer inte ihåg så mycket av den men har för mig att vi fick en ögonbindel på oss och skulle krypa i en gång. Man var lite skraj av vad som skulle ske men sedan kom vi fram till aulan och där blev vi välkomnade som nya elever.
Men på Lundbergs där brännmärker de varandra. De är ju faktiskt elever på samma skola så de borde ju hjälpa varandra istället.
Det konstiga är att nu i tv så står elever och gråter över att de stängt skolan. De skulle väl sett till att de inte höll på med dessa dumheter för det var ju inte nåt nytt det har pågått i flera år.
Tycker att det är dags att se över detta med privatskolor tror det förekommer på andra skolor också. Låt staten driva skolor och satsa rejält på dem så vi får en bra skolgång.
Vill bara säja en sak till FY FAN för mobbning. Min syn på detta med Lundbergs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar