måndag 26 augusti 2013

Listverk!

Då var det måndag och jag har varit och köpt lister till hallen. De enda som saknas nu är ny golvlist men den ska ju dit efter målning. Det negativa med det är att jag kommer nog köpa en vit golvsockel och då får jag nog byta ut alla golvsocklar. Men det kommer nog att ske efter hand som jag renoverar. Efter hallen blir det nog att fortsätta med den lilla biten som går in till sovrummet. Blir en ny tapet och måla om toalettdörren. Har väl lite tankar även om sovrummet men det får vänta lite.
Jag har hunnit med att sätta lister och grundmåla hela hallen idag så nu är det bara att vänta tills imorgon för målning igen. Får hoppas att det räcker med en omgång.
Såg att det låg en annons på min sida om GP-Speedway i Stockholm tycker ni ska köpa biljetter till den. Det är en fröjd att se speedway i verkligheten. Tror även att tävlingen på Friends Arena kan bli en höjdare. En rolig sak i sammanhanget är att det var Stockholm som tog den tävlingen som gick i Målilla förut. Men nu ska cirka 40 funktionärer från Målilla åka upp dit med maskinparken och ha hand om allt omkring tävlingen. Roligt att det måste till smålänningar för att hjälpa stockholmarna med detta. Men det visar att de är duktiga i Målilla. Jag önskar dem lycka till.
Dags för lite kaffe innan man hittar på något annat att fixa med så ha det bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar