fredag 2 augusti 2013

Bordet

Snart börjar man se slutet på projektet halvmånebordet. Nu har jag målat det första gången får se hur många gånger som behövs.
Varit en fin dag idag med sol så jag passade på att rensa bland plattorna på framsidan det växte en hel del ogräs där kan jag säga. Sedan så ligger de som ett vågmönster  de har nog slarvat med underarbetet. Ska inte kunna röra sig så mycket som de gjort. Men nu ser det bättre ut  i alla fall.
Nu på kvällen blev det lite grillat och en öl och medan jag grillade så fick jag besök av en kelsjuk katt. Han tog sig friheten av att gå in och kolla in vardagsrummet. Fick fösa ut honom vilket han inte var riktigt nöjd med så han la sig precis utanför altandörren.
Får väl se om jag får fler besök av honom.
Nu i helgen händer det mycket häromkring. Det är motorns dag i Målilla hembygdspark vilket brukar betyda cirka 10000st besökare tror jag. Sedan är det marknad i Virserum och där brukar det nog vara 30000st besökare.
Får väl se om man gör nåt besök på nåt av dem har ju lite tankar på att åka och köpa det där sängbordet jag såg igår.
Nä nu tror jag att jag ska ta och sätta mig och läsa på altanen skulle ju bli tropisk natt inatt så då behöver man ju inte frysa. Ha det så bra alla läsare.
Snart vitt och fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar