fredag 2 augusti 2013

Semestertider!

Har funderat på detta med semestertider är väl helt ok att folk ska kunna ha semester. Men måste hela Sverige ändras på nåt sett då. Man ringer och söker folk men de är på semester åtkommer den och den veckan.
Var på bilaffären och sökte försäljaren jag köpte bilen av men han var ju på semester återkommer när jag åker på jobb. Affären jag skulle handla spackel i igår hade lunchstängt på grund av att det är semestertider.
Verkar ju som hela Sverige stannar upp på sommaren och så är folk förbannade när de inte får tag i mig när jag är ombord på båten och jobbar. Nu pratar vi om att jag är på en färja som går mellan Sverige och Finland. Får väl säga att jag är på semester när jag jobbar då så kanske det är okej.
Semester är bra inget ont om det men ibland blir vissa saker lite fel när man ska försöka leva ett liv även på sommaren.
Nu har jag inte provat att få tag i någon myndighet men kan alla gånger säga att det är nog svårt att få tag i någon där.
Jag undrar hur det var för när det fanns något som kallades industrisemester då hade väl alla semester samtidigt. Kommer inte ihåg men jag tror det var så. Så nu är det mer utspritt vet inte vilket som är bäst.
Nä nu får jag hitta på något att göra jag jobbar ju eller jobbar är ju ledig som det är när man jobbar på båt. Nästa vecka kan jag vara svår att få tag i för då har jag semester men återkommer veckan efter.
Men då är jag ombord så då kan det vara svårt också så återkom veckan efter det då ska det vara okej att nå mig.
Lite semestertankar i solstolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar