måndag 19 augusti 2013

Hemgång ljuva hemgång

Detta med hemgång när man jobbar på båt är en liten historia i sig kan jag säga. Det spelar inte någon roll hur många dagar man jobbat så är hemgångsdagen ljuvlig. Konstigt egentligen för man har en sådan bra sammanhållning med alla som jobbar ombord. Vi har det på våran båt i alla fall även om man jobbar på olika avdelningar så umgås man med alla. Så varför blir man så glad när man ska gå hem då? Jag tror det är att när man är ombord så är allt så intensivt fast man har sin lediga tid ombord så är man ju på jobbet kan man ju säga.
Ja som ni fattar så är det min hemgångsdag idag efter 5stycken tidiga morgonar med frukost. Så får jag nu gå hem till mitt underbara hus igen.
Ska bli så skönt att få komma hem och klippa gräsmattan ha ha! Det brukar vara det första man få göra när man varit borta.
Men imorgon blir det en sovmorgon efter har gått upp 03:15 i 5dagar. Sova tills man vaknar är en lyx man kan unna sig.
Så får det bli så hörs vi av imorgon då ska ni få se tapeten jag köpt till hallen. Så har det bra alla nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar