torsdag 1 augusti 2013

Biltvätt!

Idag har jag varit och gjort lite ärenden. Köpt lite spackel till mitt projekt. Skulle köpt det på den lokala järnvaruhandeln men de hade lunchstängt. Blir lite trött på det i dagens tider de är så många som jobbar där så de kan gott och väl ha rast vid lite olika tider. Sedan har de stängt på lördagar med vilket är ännu knäppare. Det är ju då folk är lediga och fixar hemma.
Sedan vill de ha en levande landsbygd det går ju inte när man ändå måste åka flera mil extra när man ska ha något.
Man måste ju stöta de som finns på orten men då ska de fasen ha öppet också.
Nu har jag passat på att tvätta bilen när det var fint väder så nu ser den ut som ny igen. Det är fasen vad flugor det fastnar i grillen och de är svåra att få bort också.
När jag var inne i Vimmerby och handlade spackel så gick jag lite på olika loppisar. Den första jag var på hade mest gamla saker och de var riktigt dyra så det blev inget köp.
Andra stället var en antikaffär där de hade fina saker men inte något som passade i mitt hem kan jag säga.
Sedan var jag på Erikshjälpen där finns det grejor blev lite böcker men såg ett sängbord som jag nog skulle köpt. Tittade på blocket och där hade de ett likadant som de skulle ha 250kr för och detta som jag tittade på skulle de ha 75kr för. Så jag får nog åka in igen och köpa det.
Ja det var det för nu vi hörs av.
Nytvättade bilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar