måndag 16 september 2013

Tidig morgon!

Även på sin första lediga dag så vaknar man tidigt. Är frukosttiderna från jobbpasset ombord som sitter kvar än. Så jag gick upp klockan 06:30 idag då lite sovmorgon blev det ju i alla fall. Gjorde i ordning en frukost till en person idag istället för typ 500pers. Hade tyvärr ingen gravad hälleflundra och lax hemma så det fick bli kaffe, juice, ostfralla och cornflakes.
Tyvärr så har jag ingen havsutsikt idag utan får titta ut över den dimklädda skogen men det är fint det med. Bor lite högt så jag har en utsikt från köksfönstret över skogen och idag var den helt dimklädd så som i sagorna kan man säga.
Nu är det höst ute ser lite ruggigt ut och daggen ligger i gräset. Löven börjar gulna och faller av från träden.
Får bli en tur ut på mina domäner idag och titta över om det är något som ska göras. Kolla äppelträden kanske är det dags att plocka äpplen. Då får det bli lite äppelpaj till kaffet i eftermiddag och har jag mycket äpple så får jag koka äppelmos.
Men idag blir det inga måsten utan det får bli som det blir med dagen. Ja det vad jag hade att rapportera för nu återkommer senare under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar