fredag 13 september 2013

Nedräkning!

Nedräkningen har börjat kan man säga. För när man har fått upp schemat för de sista tre dagarna då vet man att det är nära för hemgång. Lika roligt varje gång konstigt nog.
Blir en tuff avslutning på detta pass då det ikväll är en specialkryssning som kallas Close up vilket är en rockkryssning med cirka 800personer bokade och sedan är det Zumbakryssning på lördag vet inte riktigt hur många men det är många som äter frukost på söndag i alla fall.
Sedan på måndag är det dags för övning igen det blir min andra storövning på detta passet. Vet inte om man ska kalla det otur med två på samma pass eller. Tycker väl det är helt okej med övningar kan vara rätt så kul i mellanåt.
Idag var det jättelugn frukost nästan så man hoppades på mer folk så man slapp gå och vänta på att få plocka in. Men jag får nog igen det i morgon och på söndag.
Lite nyheter på speedwayfronten som jag har hört lagen börjas att byggas för nästa säsong. Chris Holder kommer att förlänga sitt kontrakt med Piraterna. Nils-kristian Iversen och Piotr Protasewice med Indianerna. Vet inte om jag stavade rätt till deras namn men hoppas ni vet vad jag menar.
Dackarna har bara Dudek klar för nästa säsong men jag hoppas det går att fixa till så vi får behålla alla förarna vi hade i år.
Svemo har ju höjt snitt taket lite grann till 10,250. Vet inte om det hjälper Dackarna men hoppas.
Jag tjatar fortfarande ta bort detta jäkla snitt det hjälper inte att bygga lag på lång sikt.
Inför GP-tävlingen i Stockholm så har Emil Safutdinoy lämnat återbud igen. Synd att det ska avgöras på detta sätt hade varit roligt med en fajt ända till sista tävlingen i Polen.
Mitt rapport från speedway nyheterna återkommer så fort jag hör mera nyheter.
Dags att äta lite mat och sedan gå och sova så man är utvilad tills imorgon. Så ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar