tisdag 10 september 2013

Lugn morgon

Idag blev det en lugn morgon med inte så mycket gäster. Så man kunde jobba på med morgondagens frukostfat i lugn och ro. Blev inte avbruten som man brukar bli annars.
Blev även interjuvad av tidningen Sjömannen får väl se hur den blev. Ställde frågor om hur det är att jobba ombord här på M/S Galaxy. Svarade väl så gott jag kunde på hennes frågor sedan blev man fotad också vilket jag tycker är så där.
Nu kommer jag köra frukost resten av passet så slipper man att inte veta dag för dag vad man ska hamna. Det är lugnast så.Kan tänka mig att det inte är lätt för köksmästaren att göra köksscheman för oss i köket. Folk har önskemål om stationer och folk blir sjuka. Så jag är inte avundsjuk alls på att sitta med det.
Jag fattar inte varför folk har önskemål om stationer man har ju samma lön för vilken station man än hamnar på. En del vill ju inte vara på vissa ställen men jag är där man sätter mig. Man ska vara glad för att man har jobb.
Dags att äta middag idag bjuds det på pannbiff med lök inte helt fel. Så har det bra på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar