tisdag 3 september 2013

Första dygnet ombord

Ja då har man snart varit ett dygn ombord då. Det blir en lugn början på arbetspasset denna gången. Inte så mycket folk ombord förrän på torsdag när det  är specialkryssning. Jag har hand om fisksidan på buffen denna gången så det kommer bli ett antal skagen och västkustsallad gjord de närmaste dagarna. För att inte tala om alla laxsidor man kommer lägga upp på fat. Man luktar fisk efter passen är slut kan jag säga er.
Första natten ombord  är för det mesta inte så svår för mig brukar inte ha några problem med att sova. Men denna gången så kunde jag inte sova alls vet inte vad det var som gjorde det. Som tur är så kan man ta en lur nu på dagen.
Har redan börjat längta hem för att fortsätta med mina projekt köpte en tapet igår på Hornbach innan jag gick ombord. Den är i samma färger som tapeten i hallen men denna är randig tror det blir bra. Sedan ska jag måla lite igen dörrkarmar och dörrar kommer bli vita. Byta ut alla golvlister och dörrfoder också. Finns lite att göra med andra ord. Synd att jag inta mätte upp lite fler rum innan jag åkte för de hade utförsäljning på tapeter på Hornbach. Hittade några snygga där som nog skulle passa i några rum men det får jag kolla vidare om.
Idag smäller det i speedwayen också som jag missar vilket grämer mig lite. Hade varit skoj att se den matchen. Vore så skoj om de vann ikväll i Vetlanda. Skulle kännas lite lugnare i Målilla i morgon.
Ja vi får se hur det går heja Dackarna säger jag.
Nä dags för att gå och vila lite ha det bra så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar