lördag 21 september 2013

Fin höstdag!

Vaknade till en fin höstdag idag man ser verkligen att det är höst nu. Löven börjar gulna och ramla av träden. Det är disigt på morgonen när man vaknar och man vill bara ligga kvar i sängen.
Vad har jag gjort idag då? Jo andra målningen av dörrkarmar stod på min agenda idag. Inget slitgöra direkt utan ett finlir mera vill jag påstå. Nu är karmen in till vardagsrummet vitare än listerna på andra sidan så de får nog bli utbytta så småningom. Nog bara jag som tänker på det men det är en sådan sak som säkert kommer att reta sig på. Ska nog ge mig på att slipa dörren in till sovrummet så man kan grunda den. Men blir nog morgondagens projekt tar lite helg nu med GP-speedway och taco till det får det bli.
Det har börjat en artikelserie i +Aftonbladet som jag tycker ni ska läsa. Den handlar om mobbning jag vet inte hur många artiklar det har varit men jag har läst några. Det är hemskt att läsa om allt skit som förekommer i skolorna. En del saker är rena misshandeln skulle jag vilja påstå som skulle ge fängelsestraff om det skede någon annanstans än i skolan. Varför är det så? Är skolan någon frizon för sånt eller? Sedan om det blir något så är det den som mobbas som ska flyttas på. Flytta på mobbaren istället. Det är inte den som mobbas som ska drabbas ännu mera. Har väl haft tillräckligt med skit ändå, för att sedan få börja om på nu skola med allt vad det innebär.
Ja ibland blir man inte klok på vad som sker i samhället. Nä som sagt läs den där artikelserien.
Dags för lite kaffe och sedan förbereda taco inför kvällen. Vi hörs efter speedwayen så ska jag skriva lite om den tävlingen och kanske om den nya världsmästaren vi får se. Ha det så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar