söndag 29 september 2013

In i drömmarna!

Dags att gå och sova för att gå in i drömmarnas värld. Sista natten i sin egna säng på ett tag för imorgon bär det ut på Östersjön igen. Får man se var man hamnar på för station denna gång. Ska väl slippa frukosten denna gången får man hoppas på fast det är helt okej om det är lugnt.
Känns både roligt och lite dystert att åka på jobb, roligt för att träffa sina arbetskamrater och dystert för det är skönt att vara hemma och greja med huset också. Men man måste ju jobba för att kunna greja med huset. Det skulle inte bli mycket fixat om man inte hade ett jobb. Detta jobb som jag har nu ska jag inte klaga på det är det bästa jag har haft. Bra arbetskamrater och sedan ledigheten man har fast man har ju jobbat in den kan man säga.
Fast detta med att ha eget har ju sina ljusa sidor också men det har nog mycket dåliga sidor också.
Det ska nog gå bra ekonomiskt för att det ska vara helt bra att ha eget. Annars är det en väldig press på dig som person vill jag påstå. Man tänker på det hela tiden det är nog svårt att låta bli.
Finns många egenföretagare som har gått in i den berömda väggen. Jag själv gjorde nog det har upptäckt efteråt. När man är inne i det är det nog svårt att upptäcka det och man lyssnar nog inte heller på sina nära och kära. Man offrar mycket på detta visset om man inte klarar av att stänga av jobbet ibland.
Själv tycker jag om att ha mycket att göra men det ska nog löna sig på nåt vis i så fall. Antingen ekonomiskt eller att man gör något som gillar att göra. Men mest är det nog ekonomiskt för då kan man unna sig saker.
Men jag dyrkar de som lyckas att driva företag och allt det runt omkring. Fast det är ju fult i Sverige att tjäna pengar enligt många. De som har blivit rika ska jagas med blåslampa för varje liten sak.
Vi måste bli bättre på att tag hand om våra nyföretagare så det skapas mer jobb. Alla företag flyttar ju utomlands så snart finns inget kvar här.
Ja nu blev det lite om mina tankar om företagarna var väl inte meningen från början men men.
Nu är det dags att sova och drömma om nåt roligt så god natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar