söndag 15 september 2013

Om mobbning igen!

Jag återkommer till detta ämnet än en gång. Det är nog svårt att bli av med mobbning i skolorna när man tittar på hur det går till i resten av dagens samhälle. Låg idag på eftermiddagen och tittade lite på reprisen av Tv programmet Idol. Jag förstår att det är en tävling men vad jag inte fattar är varför man måste vara elak. När folk inte är bra så ska det klankas ner på allt möjligt. Vad har sången och musiken med hur man ser ut till exempel. Sånt blir jag arg på men det måste väl vara så för det ska bli bra TV. Men alla ungar som tittar på detta fattar ju inte detta utan tror det är okej att bete sig så.
Tycker man ska föregå med gott exempel. Tänk om det skulle gå till på detta sett när man sökte ett jobb.
Ja det var väl det om mobbning jag regerade på idag men tror inte det blir sista gången tyvärr.
Dagens frukostrapport är att Zumbafolk äter helt otroligt mycket mat. Men det gjorde de av allt. Så det var tomt i min kyl när jag skulle ta hand om allt idag. Men nu är det påfyllt igen för morgondagens frukost vilket är min sista för denna gången. Den kommer bli lugn för det är inte så mycket folk ombord på denna resan. Bara att förbereda till tisdagens 700stycken frukostgäster.
Blir att skära mycket grönsaker och fylla fat med pålägg till dessa gäster.
Men efter detta är jag ledig och bara vänta på att få gå av båten. Tiden in till Stockholm på avmönstringsdagen är nog den längsta på hela passet.
Nä nu är det dags att gå och packa väskan och städa ur hytten lite. Ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar