måndag 2 september 2013

Ombordstigningsdag

Då var all semester slut för detta året. Var en bra sommar på många sätt bra väder, gjort lite roliga saker och fixat med mitt hus. Ja det var länge sedan man hade semester så det har känts skönt att få vila ut för en gångs skull. Nu är det att köra hårt till nästa sommar igen.
Idag går man ombord på partybåten MS Galaxy igen då och nu börjar alla specialkryssningar som brukar vara på hösten och våren med mycket roliga mäninskor. Det är allt från vinkryssningar till rockkryssningar så det finns något för alla smaker. Tycker ni ska åka med någon gång boka en kryssning vet jag och ha det lite skoj.
Detta passet ser det ut som jag hamnar på förberedelse av buffe nere på däck 2 igen. Det är en bra station men kan vara mycket att göra. Man gör ett antal kilo av varje sak kan jag säga. Ska bli roligt att träffa sina arbetskamrater igen. Det är en kamratskap ombord på en båt som är otrolig igentligen men sedan umgås man ju nästan dygnet runt.
Ja då är det bara att ta sig upp till Stockholm igen då. Få se hur trafiken är idag är alltid ett litet lotteri när man kommer in i Stockholm hur trafiken är.
Jag kommer att försöka att uppdatera min blogg under tiden jag är ombord så gott jag kan men det kommer nog inte lika många inlägg som när jag är hemma.
Men håll koll på min blogg så kommer det säkert något roligt att läsa. Ha det bra så hörs vi av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar