måndag 23 september 2013

Dammigt!

Detta med att slipa är som sagt ett riktigt skitgöra. Damm som kommer in överallt. Men nu har jag slipat så gott som klart dörren ska bara slipa ner det jag spacklade idag. Så imorgon blir det att grunda den. Sedan blir det att slipa dörrkarmen istället men då blir det inte riktigt lika mycket damm.
Känns som man har damm överallt.
Idag började ett nytt byggprogram på tv nämligen Drömkåken på TV4. Var väl så där tyckte jag. i det första programmet skulle 6par inreda en friggebod. Var väl så där på att få till blev inga inredningar man slog i backen över.
Nästa vecka ska de få börja med det programmet handlar om bygga sin drömkåk. De får ett hus-skal kan man säga som de ska inreda i sin stil. Ska bli intressant och se dessa par bygga för jag tyckte ingen kunde något.
Men får se om man får några uppslag till sina egna projekt. Fast jag har mina egna uppslag i mitt huvud det gäller bara att få ut dem i verkligheten.
Var och hämtade mitt senaste fynd två stycken CD/DVD hyllor som passar in i mitt bygge av en vägg med bara svarta hyllor i vardagsrummet. Det är IKEAS serie Billy som jag bygger av. Kommer bli bra med lite förvaring av böcker och tidningar. Gav bara 120kronor för dem.
Ja det var väl det jag hade för idag imorgon blir det att damma lite igen då så man får börja måla och tapetsera. Så sov så gott alla där ute.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar