onsdag 25 september 2013

Dammet går vidare.

Vad ska man rapportera idag mer än att dammet kommer ligga som en morgondimma över mig idag med. Kittlar i näsan redan nu innan jag ens har börjat. Detta med att sätta dammsugaren på slipmaskinen ger jag inte mycket för. Det är inte mycket som hamnar i den kan jag säga. Men snart är det färdigslipat för denna gången i alla fall.
Dags att grunda dörren på andra sidan idag sedan kommer dörrkarmen få sin första strykning med grundfärg också.
Kan ju skriva lite om Silly season i speedway. Har följt utvecklingen på nätet om var olika speedwayförare kommer köra nästa säsong. Många lag har släppt lite förare men mitt Dackarna har hållit tyst på den fronten. Men det går mycket rykten om vem som kommer att köra. En det pratas mycket om är Nicki Pedersen och han är det många som har åsikter om och inte vill se i Dackarna. Men jag tror det skulle bli bra vi behöver en med en riktig vinnarskalle. Är ju bättre att ha honom i sitt lag än i motståndarlaget. Säker poängplockare också och sådan växer inte på träd. Sedan är det ju detta med svenska förare som vi måste ha några stycken helst av bra kaliber. Såg att Kim Nilsson skulle vara på gång vilket är bra.
Ja det är roligt att läsa allt som står men inget är ju klart förrän kontrakten är skrivna. Men retar mig fortfarande på att vi tappad Darcy Ward. Men vi skulle ha värvat Chris Holder förra säsongen så hade han varit kvar i Dackarna.
Ja så är det på denna fronten jag kommer säkert återkomma på detta ämnet. Nä dags att ta på sig arbetskläderna och fortsätta med mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar