onsdag 23 oktober 2013

Trädgårdsdag

Blev att greja lite i trädgården idag. Fortsatte med mitt räfsande av löv även rensat lite till borta vid stenmuren. Grävde upp några ormbunkar som jag inte tyckte passade in där. Så nu ser det rent och fint ut. Sedan blir det att fylla ut med lite matjord i vår och så lite nytt gräs.
Som ni hör så kommer nya projekt flygande hela tiden när man håller på med något. Men skoj att få göra trädgården som man själv vill ha den.
Funderar på hur de förra ägarna tänkte med trädgården jag tror inte de har gjort så mycket med den. Allt är så illa skött det växer hur som helst. Det ända jag kan tänka mig de har skött skulle vara alla rosorna på framsidan. De ser någorlunda bra ut. Men där vid stenröset har de nog inte gjort mycket.
Muren har rasat ner och buskarna har växt i varandra så en gran som står där inte fått tillräckligt med ljus. Får hoppas att den tar sig nu nertill.
Har även en rhododenrobuske som har växt lite konstigt. Men vet inte hur man gör riktigt med sådana får kolla upp det innan jag gör något med den.
Ska börja köpa på mig lite material till att göra snyggt längs väggen på framsidan. Har redan köpt mark-duk och några säckar vit granit. Köper några då och då så blir det inte så mycket utgifter på en gång.
Ja det tar aldrig slut med nya saker man vill göra men det är det som är charmen med att ha hus och trädgård.
Nu blir det att kolla nyheterna på TV med en kopp kaffe. Se om det är någon bra film ikväll.
Vi hörs!
Mina ända höstblommor jag har.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar