tisdag 15 oktober 2013

Hemma!

Finns det något skönare än att vakna upp i sin egna säng utan väckarklocka, nä jag tror inte det. Blev sovmorgon för min del idag. Sedan frukost med en gul utsikt från köksfönstret har ju varit mest blått hav de senaste dagarna. Nu ser man gula träd istället.
Idag blir det att gå igen lite post och sedan blir det bara att ta det lugnt har inga måsten. Får se om jag fixar med något. Man tar dagen som den kommer helt enkelt.
Skulle vilja gå ut i skogen och kolla efter svamp men det vågar man inte vid den här tiden på året.
Älgjakten har ju börjat här nere i söder så det är väl fullt med galna jägare och rädda älgar. Tänkte på det när jag åkte hem från båten igår. Älgarna är nog helt uppstressade nu med alla hundar som söker efter dem. Så de vet nog inte vad de gör. Antal viltolyckor ökar vid den här tiden på året vilket inte är så konstigt. Tänk dig själv att vara jagad hela dagarna då vet man nog inte var man springer utan vill nog bara komma undan.
Får nog bli en kopp kaffe till innan jag tar en tur och kollar in trädgården lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar