måndag 7 oktober 2013

Kryssningar av alla slag

Godkväll på er där ute i höstmörkret. Här ombord lastar vi av ett gäng med studenter som har haft en kryssning som kallas sjöslaget. Kan väl säga att det är ett riktigt slag på många sett.
Men jag har haft det lugnt på min frukost då sov de flesta av dem så jag hade inte mycket att göra. Fick hjälpa till med lunchen då alla skulle äta buffe idag. Så tre sittningar med 500 i varje grupp så det gick lite mat idag.
Här på M/S Galaxy har vi alla sorts kryssningar så man får vara väldigt flexibel med att ordna mat till alla sorters gäster. Det är det som gör det så roligt att jobba ombord här.
Nu ser det ut som jag bara ska ha frukost två dagar till sedan blir jag flyttad på de sista dagarna till buffen. Så då får man ställa om sin kroppsliga klocka kan man säga. Blir ju skönt då är man omställd tills man kommer hem.
Längtar hem nu vill hem och tapetsera klart mitt projekt. Men nu är det utförsbacke tills man åker hem så tiden går fort resten av passet.
Ja dags att gå och lägga sig man är som ett litet barn när man jobbar frukost. Går och lägger sig klockan 20:00 varje kväll. Så god natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar