tisdag 8 oktober 2013

Dagens frukostrapport

Börjar bli lite tråkigt att bara skriva om mina frukostupplevelser hela tiden. Men det händer inte så mycket annat för mig just nu känns det som. Men så är det när man är ombord man går in för sitt jobb till nästan 100%. Man har inte så mycket annat att göra och speciellt inte när man har frukost. Man jobbar och sover.
Jag kan skriva om en sak som jag tänkte på igår. Det är någon slags gala nu till helgen tror jag det var Världens barngala. Det är väl ett bra syfte men jag tycker faktiskt att vi ska ta hand om våra barn i Sverige först och främst. Satsa mer på skolan och alla som mobbas. Finns så många som mår dåligt i skolorna. Mer lärare skulle det också behövas så klasserna inte behöver vara så stora.
Jag börjar bli trött på alla dessa galor som det ska samlas in pengar på. Vi har ju inte koll på våra egna hemlösa, gamla och skolbarn. Samla in pengar dit istället.
Ja det var väl det jag hade för nu. Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar