fredag 4 oktober 2013

Inrutat

Hej på er denna vackra höstdag. Även idag blev det en rätt så bra frukost inte allt för stressigt med bra gäster. Det finns ju olika sorts gäster kan man säga. En del är väldigt knepiga tag-besticken försvinner det plockas pålägg med fingrarna med mera. Sedan har man gäster som frågar hela tiden om vad saker finns istället för att titta sig runt och finna själv. Men dagens gäster sköte sig helt själva för en gångs skull.
Livet ombord är rätt så inrutat när jag tänker efter man stiger upp åker ner till köket börjar ställa fram grejorna. Sedan vid klockan 5 kommer de första gästerna och då har man att göra till klockan 6. Klockan 6 snyggar man till linjerna för då är det tomt i matsalen. Sedan tar man och äter frukost själv. Efter det så har man gäster igen till klockan 9 i den vanliga buffen och till klockan 10 i specialfrukosten. Man plockar in frukosten vid klockan 10:15 ungefär och är väl klar cirka klockan 11. då är det dags för lite lunch för att sedan gå och vila lite. Börjar jobba igen cirka klockan 13 då man förbereder till morgondagen. brukar för det mesta vara fixa grönsaker. jobbar till 15-16 någon gång. Sedan har man gjort sina timmar för dagen. Då blir det middag klockan 16 för att sedan duscha. Efter det brukar jag skriva mina inlägg här på bloggen och kolla lite på Facebook. sedan tar jag lite kvällsmat runt 19 för att sedan gå till hytten och titta lite på TV en timme. Efter det är det dags att sova.
Ja så ser en dag ut för mig när jag har frukosttjänsten här på M/S Galaxy. Får skriva om hur en dag ser ut när jag jobbar på en annan station en annan gång. Det är som sagt väldigt inrutat men man är ju här för att serva gästerna och jobba. Det är det man har betalt för så. tycker det är helt okej för min del.
Så nu är det dags för kvällsmat snart så ha det så bra där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar