fredag 18 oktober 2013

Fredagskväll

Ja då var det fredagskväll och då åkte det fram tacos på bordet. Det är standar på fredagskvällarna. Har inte gjort så mycket idag mer än blev ett tur till Virserum och hämta tre hyllor jag köpt. Det är tre IKEA hyllor i serien Lack som jag ska ha i hallen. Små fyrkantiga ska sätta dem ovanför radioskåpet jag köpte förut. Får se vad som hamnar på dem funderar på blommor eller nåt annat. Tiden får utvisa vad det blir. Nu måste jag nog måla om radioskåpet för att det ska passa in med resten. Man skaffar sig jobb hela tiden när man håller på med inredning. Men det är skoj. Funderar på att lägga in en helt annan färg än de jag har nu. Får se om jag hittar något bra till det.
Var ute en stund i trädgården idag och klippte ner lite visset men det blev en kort stund för det var kallt. Men hann i alla fall ta in utemöblerna och grillen. Ska nog ut en stund imorgon och rensa på framsidan i min häck och bland rosorna. Kan inte så mycket om rosor så det kan bli skoj hur det utvecklar sig.
Läste en artikel i +Aftonbladet om en kille som var med på matchen i fotboll mot Tyskland. Han är utvecklingsstörd så han hade tränat så för denna inmarschen. Han har tydligen problem med höga ljud och annat.
Nu hade han Kim Källström som sin spelare som tog hand om honom helt utomordentligt. Jag blev rörd när man ser att spelare som ska spela match tar sig tid att bryr sig om detta. Han steg i mina ögon som medmänniska och även som fotbollsspelare.
På tal om fotboll så ska nu en profil sluta spela nämligen  Henrik Rydström i +KalmarFF . Har alltid gillat hans stil en riktig vinnarskalle. Brukar läsa det han skriver också han är en riktig citatmaskin.
Konstigt att han inte spelat i landslaget men det är inte många spelare som kommer från småstadslag det är bara från storstäderna.
Tror dock han skulle gjort det galant i landslaget men det får vi aldrig veta.
Ja det var väl det för nu. Nu blir det film och chips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar