torsdag 24 oktober 2013

I lövens tecken!

Blev en jättefin dag i trädgården idag med att räfsa löv. Nu har jag räfsat hela trädgården fri från löv. Inte klokt vad mycket löv det blir när man samlar ihop dem. Nu är min kompost full och jag har även fyllt ut där jag ska jämna till med matjord i vår. Men det kommer nog att bli lite jord från komposten jag kan använda till våren. Ska ju flytta på den ändå så då kan jag lika gärna gräva ur den i botten. Får jag fin matjord gratis.
Ja det var väl det jag har gjort idag. Tänk om alla dessa som springer på gym och betalar massa pengar för det istället gjorde lite kroppsarbete istället. Räfsa löv det är bra träning för armarna kan jag säga och frisk luft får man också.
I vinter så får man mer träning av armar när man skottar snö. Man tänker att vad pengar man sparar på att inte gå på gym.
Ja det är inte klokt vad funderingar man har ibland. Nu blir det en dusch för att sedan lägga sig och läsa lite får se om jag hittar någon bra bok i bokhyllan. Har några stycken att välja på.
Så ha det bra på er alla där ute i höstmörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar