lördag 19 oktober 2013

Trädgårdsdag!

Efter den hemska starten på dagen så blev den helt okej. Varit ute i trädgården hela dagen. Blev att räfsa löv på framsidan. Rensade även i min häck jag har ut mot gatan den hade nog inte varit rensad på flera år. Tog även bort ogräs som växten mot stenmuren mot gatan. Blir nog att måla den i vår så mossan inte nöter på den. Nu är det fint under häcken i alla fall får skaffa lite täckbark och lägga där så kanske det inte växer så mycket ogräs där i vår. Blir att fortsätta imorgon att räfsa löv.
Blev även sugen på att göra om min entregång. De plattorna som ligger nu har slagit sig så jag måste ändå ta upp dem och jämna till. Så då kan jag lika bra ta och byta ut dem mot någon slags sten.
Även rabatterna på sidorna är inte snygga. Får flytta på lavendel och plantera något annat.
Ja man upptäcker nya projekt hela tiden. Men detta blir inte förrän till våren så jag har lite tid på mig att planera.
Blev inget slipande på dörren idag för jag var helt slut efter trädgårdsarbetet så jag tog ett bad istället.
Nu blir det TV-soffan med en öl och titta om det är nåt att se på TV. Annars får det bli en film om det inte är något bra på TV.
Så skål på er ute i lördagskvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar