onsdag 16 oktober 2013

Sagoligt!

God morgon på er där ute. Blev tydligen sovmorgon idag också. Sov så bra i natt så jag hörde inte ens sopbilen i morse. Brukar höra den när den vänder på vändplanen med sitt pipande ljud.
Hade tänkt gå upp lite tidigare idag för att greja och fixa lite på morgonen men det blev inte så. Men det gör inte så mycket kan ju göra det ikväll istället.
Läste lokaltidningen idag där det stod om Astrid Lindgrensvärld. De söker en ny VD dit så de har fått ett hundratal ansökningar. Det roliga är att de har fått in en från en tioårig tjej som söker jobbet.
Är lite gulligt tycker jag tror även Astrid tycker det. Hon ler nog åt det i Nagijala där hon sitter under körsbärsblommorna. Undra vad tjejen har skrivit i sin ansökan. Läst alla böckerna tycker om pannkakor och att leka. Kan även tälja trägubbar gör lite hyss i mellanåt.
Vill använda guldpengarna till att göra parken ännu mer rolig.
Hoppas det inte blir en sådan där slipsnisse som får jobbet för då blir Astrid så där arg som bara hon kan bli.
Funderar på vad jag ska göra idag mer än att måla dörren på andra sidan. Blir nog lite slipande på väggarna i hallen. Spacklade ojämnheterna igår kväll. Sedan är det bara att börja tapetsera.
Ja vi får se vad som sker med dagen.
Men nu är det dags för dagens första kopp kaffe i alla fall. Tack till alla som följer mig här. Hoppas ni gillar det jag skriver. Är inte lätt alla gånger att komma på vad man ska skriva om.
Önskar att man hade samma fantasi som Astrid Lindgren hade. Hon skrev sagoligt kan man väl säga eller vad tycker ni?
Ha det bra så länge tills vi syns nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar