onsdag 9 oktober 2013

Det närmars sig....

Det har sin gilla gång här ombord för mig. Inte så mycket att rapportera om idag heller. Men det närmar sig den där magiska hemgångsdagen. Den dagen som är så helig när man jobbar ombord.
Idag gick det hem lite arbetskamrater från köket som man har jobbat tajt med i en vecka drygt. Nu kommer det nya arbetskamrater som man ska jobba med. Då blir det lite ändringar på vissa rutiner för alla har sina rutiner man följer.
Man blir lika sugen på att gå hem när de sitter i mässen i civila kläder och det berömda siljasmilet som vi säger här ombord. Men jag brukar säga att jag sparar mina godsaker ett tag till.
Ser ut som jag bara har frukost imorgon med sedan blir jag nog flyttad till buffen. Kommer vara rätt mycket där nu i helgen som kommer så de vill väl ha dit eliten kan jag tro. Nä jag bara skojar.
Skönt att få lite ombyte av arbestmoment de sista dagarna.
Sedan får man ju sova längre på morgonen vilket inte är helt fel det heller. Fast de första dagarna vaknar man ju tidigt i alla fall. Så det blir bara de sista dagarna ombord som man sover längre. Men då har man i alla fall ställt om kroppen tills man kommer hem denna gången.
Ja nu är det dags att gå sova igen. Vi får se hur jag jobbar imorgon ni får vänta och se. Ha det bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar