torsdag 17 oktober 2013

Bakat

Dagen utvecklade sig lite som jag planerat. Målade klart dörren så nu är den uppsatt. Sedan blev det lite bakning av kanelbullar. Måste nog köpa mig en degblandare för det är tungt att blanda deg för hand och resultatet blir inte riktigt bra utan. Men nu har jag kanelbullar i frysen så nu behövs det inte köpas kaffebröd på ett tag.
Ska nog baka lite i morgon också en äppelpaj av mina egna äpplen. Blev lite sugen när jag tittade på kockarnas kamp på +TV4 .
Det var en spännande tävling och i finalen skulle de laga en klassisk svensk tre rätters. En skagentoast till förrätt. Wallenbergare till varmrätt och avsluta med en äppelpaj med vaniljsås.
Fick bekräftat det jag har sagt hela tiden på båten skagen ska inte ha pepparrot i sig.
Var rätt kock som vann tycker jag den ena trerätters tyckte jag dock var lite småslarvigt gjort. Inget som jag hade väntat mig av en stjärnkock.
Tycker det skulle vara roligt att höra kockarna berätta lite mer om sina karriärer. Hur de har jobbat sig till det de är idag. Annars har det varit roligt och följa deras tävlingsmoment.
Det var det jag hade för idag att rapportera om hoppas på uppehåll imorgon så man kan vara ute lite i trädgården. Så god natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar