torsdag 17 oktober 2013

Riktig höstdag!

Idag vaknade man upp till en riktig höstdag med duggregn. Så det blir till att vara inne idag också.
Blir lite målning av dörr och sedan ska jag nog baka lite.
Får se vad det blir för något. Annars är ju sådana här dagar gjorda för film. Krypa upp i soffan med en bra film och lite popcorn. Kan bli det också vi får se jag tar ju dagarna som de kommer när jag är iland. Det är skönt för man är så styrd av tider när man är på jobb så då är det skönt att slippa tider.
Men så har väl alla det bara att jag slipper det i längre perioder än bara helgerna. Saknar detta med att lämna på skola och dagis ibland vill jag påstå. Alla har nog inrutade liv i samhället idag det börjas ju redan när de går på dagis och skola.
Upp på morgonen frukost iväg till dagis och sedan hämtas på eftermiddagen. På kvällen är det middag för sedan lite TV tittade och kvällstoaletten och sedan i säng.
Vet inte vilket som är bäst vara på dagis eller vara hemma som barn. Jag var aldrig på dagis när jag var barn men tror man mister lite detta med att skaffa kompisar. Nu hade jag tur att det bodde kompisar runt mitt hem. Men jag hade inga måsten som barn i alla fall.
Men de som var på dagis hade nog fått lära sig lite mer så man var nog lite efter i början av skolan.
Finns för- och nackdelar med vilket som.
Ja dags för lite kaffe innan jag bestämmer mig vad jag ska hitta på.


Kompis vid köksfönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar