onsdag 23 oktober 2013

Filmnatt!

God morgon på er eller ska man säga god dag. Sov länge idag för blev sittande och tittade på film halva natten. Vaknade i och för sig tidigt men bestämde mig för att somna om. Har ju inga måsten idag så det gör ju inget.
Idag är det uppehåll i regnandet för en gångs skull. Får väl se om jag orkar gå ut i trädgården och fortsätta mitt räfsande.
Sitter och tittar på mina småfåglar de har snart ätit upp maten jag la ut till dem. Är inte klokt så mycket de äter fast de är så små. Får väl fylla på fröautomaten.
Det konstiga de verkar ha samma tider de äter på och det är på förmiddagarna. Undrar vad de gör resten av dagarna eller de kanske är på något annat fågelbord och äter. Hos mig äter de frukost kan man säga.
De sätter sig på fönsterblecket också i mellanåt och tittar på mig ungefär som för att säga tack för maten eller de kanske klagar på maten.
Får bli en vända ut i trädgården nu för man får passa på när vädret är så bra som det är. En riktigt fin höstdag är det idag.
Ha det så hörs vi senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar