onsdag 16 oktober 2013

Tapetsering!

Dagen börjar lida mot sitt slut. Oj vad jag har hunnit med mycket idag. Började att tapetsera i hallens förlängning får vi väl kalla det. Tänkte bara göra lite grann men det blev hela vägen. Så nu är det klart. Nu ska bara nya lister och dörrfoder upp. Men det måste införskaffas först och det får vänta till nästa lön. Måste spara lite denna månad.
Var rätt lätta tapeter att sätta upp men det silverfärgade har en förmåga att spöka lite för ögat. Ser ibland ut som det skrynklar sig men det är ögat som luras. Blev i alla fall jättebra med den tapeten.
Har även målat toalettdörren två gånger idag så imorgon blir det sista strykningen på den.
Har jag bara två andra dörrar som ska målas sedan är dörrarna i hallen enhetliga.
Blir bra med vita dörrar ser renare ut på något vis sedan blir man av med lite furu som var så inne på 80-talet.
Börjat tänka lite på köket vad jag ska göra där. Funderar på ett svart ekgolv är jäkligt snyggt. Sedan måste jag ha någon sorts tapet. Funderar lite på något vitt med grått i eller en vit med svart i.
Ja det är mycket att fundera över.
Idag var det arga snickaren på kanal 5 och va arg JAG blev. Var en sådan otacksam jäkel med. Hon hade världens oordning även när snickarna var där. Hon tyckte inte om tapeten de hade satt upp heller. Men va fasen man säger väl inte det då utan väntar tills de åkte sedan kan man ju göra om det som man själv vill ha det. Man har ju fått hur mycket som helst med möbler och grejor. Sedan allt de byggt som hon inte hade gjort klart någonsin.
Var tacksam istället.
Ja en del är aldrig nöjda. Nä skärpning säger jag.
Nä dags att tvätta av sig och ta lite kvällsmat. Tack för mig idag.
Första våderna på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar