fredag 18 oktober 2013

Fredag!

Då var det fredag igen då ja. Tiden går fort när man är ledig. Vet inte om jag tycker den går så här fort när man är på jobb men det gör den väl.
Det är en fin dag idag med uppehåll så man kan vara ute i trädgården idag. Ska åka lite ärenden först så blir det nog trädgården sedan.
Skulle väl sätta på vinterdäcken på bilen egentligen men tar det i helgen istället. Har faktiskt snöat men inte här än.
Ska det komma snö så måste jag skaffa snöskyffel för det äger jag inte någon. På vintern så blir det träning kan jag säga i och med all snö som kan komma. Undra hur många som tar sönder ryggen på vintern. Man gör ju så konstiga rörelser när man skottar snö. Jag vet har sträckt mig en gång vid snöskottning. Men man får muskler också när man skottar det är annat än att ligga och pressa på ett gym. Här får man vara ute i friska luften och samtidigt göra lite nytta.
Nä vi får hoppas det dröjer tills det är dags att skotta snö.
Just nu är det lövräfsning som man kan ägna sig åt. Men jag vet inte om det är någon ide för min del att räfsa för jag har en hel skog på baksidan med lövträd. Blåser väl in hela tiden kan jag tro. Får väl räfsa mina löv från mina träd så får vi se hur det blir.
Ja dags att ge sig ut på sina ärenden vi hörs senare. Får se vad jag skriver om då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar