tisdag 30 juli 2013

Varit i verkstaden

Ja nu tänkte jag att jag skulle ha skrivit om speedwayen men den har blivit kraftigt försenat så jag får skriva om det imorgon istället.
Jag har varit ute i verkstaden ikväll och börjat renovera mitt halvbord. Har byggt om det lite tagit bort två ben och satt dit några reglar så man skruvar fast det i väggen istället. Ser mycket bättre ut. Börjat slipa det är mycket färg på det som måste bort. Sedan ska jag måla det vitt vet inte riktigt om jag ska ha det helt vitt. Får forska lite om det finns nåt tips hur man kan måla det.
Jobbigt detta med att slipa, dammet kommer in överallt.
Få se om det blir verkstadsväder imorgon också vore ju trevligt om det blev sol. Kunde man kanske hitta på nåt ute att göra.
Skulle behöva tvätta bilen har ju skaffat vattenslang nu så nu kan man göra det här hemma med högtryckstvätten.
Var inne på matrialmännen idag och kollade på lite tapeter. Hittade en jätte snygg till sovrummet men den hoppar jag över kan jag säga kostade 780kr rullen blir ju skitdyrt om man ska ha den i hela rummet.
Såg även ett trägolv som såg likadant ut som ett jag såg på Hornbach  men här kostade det 329kr/m men på hornbach kostade det 95kr/m.
Jäkla konstigt att det kan skilja så mycket. Skulle behöva lite såna byggaffärer här runt omkring så de fick lite konkurrens.
Dags att gå och lägga sig så god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar