lördag 6 juli 2013

Tråkiga saker i speedway

Tänkte skriva lite om min favoritsport speedway som just nu har en tråkig period. Nu undrar ni vad?
Jo det har varit alldeles för mycket skador på sista tiden och igår kom det en till. Nämligen världsmästaren Chris Holder. Han har kört färdigt för denna säsongen fraktur på höft, arm, och häl tror jag det var. Detta är bara en av flera skador som varit på sista tiden tror aldrig jag har varit med om så många skador under en säsong.
Vad beror detta på nu då. Ja jag har min teori att det har med de nya ljuddämparna som inte är riktigt anpassade än som jag förstår det. De gör att motorn beter sig lite konstigt. För kunde man gasa sig ur vissa situationer men nu så hinner inte motorn med eller vad man ska säga.
Det konstiga är att förbunden inte lyssnar på förarna innan de bestämmer att dessa ljuddämpare ska användas. Det konstiga är att det finns andra bättre dämpare men de har de inte godkänt som jag fattar det.
Sedan måste de provisoriska banorna bort, använd de banorna som finns. De är ju byggda med doseringar och bra banmatrial. Bara för man vill ha in sporten i storstäderna ska man inte utsätta förarna för detta. Tror att fansen åker till tävlingarna än då även om de inte ligger i storstäderna.
Tycker förarna ska gå ihop och strejka om detta fortsätter pengarna får inte styra säkerheten.
Jag älskar denna sporten och vill inte se massa skador utan fart och trevlig racing.
Ja detta var min syn på det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar