måndag 22 juli 2013

Hem ljuva hem

Då var man hemma igen i hemmets lugna vrå efter en vecka på Östersjön med Jobb på Galaxy. Var full fart hela tiden kan man lugnt säga men roligt.
Såg ju inte så mycket gäster på detta passet på grund av att jag jobbade på däck 2 med att förbereda buffen.
Fick lära upp en vikarie detta passet tror att det gick ganska bra. Hon sa i alla fall att jag var en bra lärare. Kanske skulle börja jobba som lärare på kockskolan, nä det är nog inte så roligt alla är ju inte så lätta att ha med att göra som denna var.
Slog mig en tanke när jag satt och körde hem denna gången. Hur de flesta lastbilschaufförer hjälper till när man vill köra om dem. De ger tecken och håller åt sidan tänk om alla hjälpte till så i trafiken. Tror det skulle bli mindre olyckor då. Sedan skulle en del inte ha körkort överhuvudet taget. Speciellt i Stockholm där sitter de och gör allt möjligt när de kör. Fort ska det gå också slänger sig från fil till fil som det är nån jäkla slalombana.
Ja det var mina tankar från trafiken för denna gången kommer säkert skriva om detta fler gånger.
Nä nu är det dags att sova så god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar