lördag 13 juli 2013

Lördagsfix

Ja blev en fin dag idag också. Har fortsatt med mitt stenmurs projekt idag. Flyttat några riktigt stora och tunga stenar. Man behöver inte gå på gym när man håller på med detta. Tror det blir skitbra detta med en mur mot skogen. Funderar att plantera smultron mot muren det är som en slänt där som nog blir jättebra med smultron. Kanske man kan få så mycket smultron så man kan göra saft. Det har jag jämnt drömt om egengjord smultronsaft. Det går ju åt lite bär för att det ska bli någon saft.
Funderar också på att göra om runt några stenar jag har på tomten med lite marmorkross eller sjösten med lite växter. Man får nya ideer hela tiden när man är ute i trädgården. Ska man bara få råd att fixa allt med.
Blev lite grillande nu på eftermiddagen också. Gjorde egna hamburgare med stekt färskpotatis.
Nu på kvällen så skulle lag-VM i speedway har körts i polen men det blev flyttat till imorgon eftermiddag istället för att det regnar i polen. Är väl enda stället det regnar på känns det som. Fick titta på lite STCC istället. De tävlade i Falkenberg denna gången blev vinst för +Volvo Cars i båda heaten.
Efter det så tittade jag på film Tintins äventyr inte den tecknade varianten utan den som Steven Spielberg har gjort. Den var helt okej tycker jag.
Dags att titta på fotboll igen då dam-EM Sverige-Finland denna gången. Kan ju tro jag har blivit en riktig fotbollsfantast två matcher på en vecka. Men det kommer jag nog inte bli någon gång.
Jag är en motorfantast ut i fingerspetsarna.
Det var det för denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar