tisdag 9 juli 2013

Speedwaytisdag

Då var ännu en ny dag påbörjad. Blev kaffe på altanen idag också. Man får passa på att inta kaffe på altanen när det är fint väder.
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att göra idag får se vad som sker. En sak vet jag i alla fall att ikväll är det speedway. Tyvärr kan jag nog inte åka och titta på matchen ikväll måste spara lite pengar har varit mycket utgifter denna månaden.
Så det blir att titta på speedway på tvn. Dackarna kör ju mot ett skadedrabbat Smederna som man tycker inte ska vara någon match. Men man ska inte underskatta nåt lag.
Nu är det så att jag läste att de inte ens kommer upp i det så kallade golvsnittet och då blir det böter.
Det är aldrig roligt med ojämna matcher så detta med golvsnitt är väl helt ok tycker jag.
Men detta med snitt för förarna tycker jag är lite fel i slutändan. Det drabbar laget som vinner serien i slutet. Man får ett straff för man vinner kan man säga och måste göra sig av men någon förare.
Vet för något år sedan när nåt lag var klart för slutspel då lät man vissa förare vila för att inte deras snitt skulle gå upp.
Vilket jag tycker är fel. Ja det var mina funderingar över detta.
Igår hade jag nytt rekord på min sida dubblade antal läsare. Tycker jag är jätteskoj så fortsätt att läsa min blogg så kanske det händer något spännande här.
Ha det bra alla så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar