tisdag 2 juli 2013

Hur allt började

Tänkte jag skulle skriva lite om hur mitt intresse för hus och trädgård började. Jag har väl alltid varit intresserad av att göra saker kan man säga. Grejade med mina föråldras trädgård när jag var liten. De var väl inte så intresserad av den, mer än att klippa gräset.
Sedan när jag var typ 13-14år så började jag hjälpa en man som satt i rullstol med hans trädgård. Det började med att jag klippte gräset en gång i veckan.
Men sedan ville han ha hjälp med det mesta i ett hus. Så jag fick renovera allt möjligt och jag kan säga han hade alla möjliga konstiga idéer. En del fick man säga nej till för det var helt galet.
Han ville ha ramper till allt så han kom fram överallt.
Så jag fick lära mig att snickra och tapetsera hos honom och hela tiden tänkte jag att en dag ska jag ha något eget så jag får göra som jag vill ha det.
Har ägt två hus tillsammans med min exfru men detta är mitt första helt själv. Det är väl roligt att vara två om saker men det blir lätt bråk om vad som man ska göra och alla har olika smak om färg och dyl.
Nu får man bestämma helt själv hur det ska vara vilket jag tycker om.
Ja det var lite om min start på fixarintresset.
Idag hoppas vi på en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar