tisdag 23 juli 2013

Älskar speedway

Sitter och tittar på speedway på tv mitt favoritlag Dackarna mot Indianerna. Det är så jämnt och många bra heat. Fattar varför jag älskar denna sport. Synd bara att man inte är på plats och få se det live. Det slutade så jämnt som det var hela matchen det blev oavgjort. Efter ett kanonheat av Darcy Ward i sista heatet är världsklass. Han kommer bli världsmästare så småningom tro mig. Jag ser en Tony Rickardsson i honom så han blir det nog flera gånger.
Vi måste ta tag i detta med i Sverige för att få fram nya speedwayförare i Darcys klass. Vi kommer inte ha några förare snart om det fortsätter som det är nu.
Måste få fler att börja med speedway genom att försöka göra sporten billigare tror jag. Det kostar med motorsport så det måste gå att få ner kostnaderna på nåt vis.
Jag hoppas verkligen att det kommer fram nya förare i framtiden.
Sedan tycker jag det är en skam att se Hammarby speedway de blev utklassade ikväll igen. Det drar ner intresset för sporten ingen vill se såna matcher.
Ja det var mina tankar just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar