onsdag 3 juli 2013

Ännu en fin morgon!

Då var det Onsdagmorgon och det ser ut att bli bra väder idag också. Det är skönt med semester man har inga måsten utan man kan dagen som den kommer. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag.
Börjar med kaffe i solen på altanen i alla fall.
Det är ju badväder så man kanske skulle bege sig mot sjön. Där har ni mina problem idag vad jag ska göra.
Igår var det seriefinal i speedwayen Dackarna förlorade mot Piraterna. Men bara med fyra poäng fast de har Fredrik Lindgren skadad vilket jag tycker är starkt gjort.
Nu har det börjat en diskussion om en regel som klubbarna kom överens om innan säsongen.
De har sagt att det ska vara tre svenska förare med i laget. Nu vet de inte om de ska vara med i laget eller de måste köra. För ett lag har kört så kallad riders replace för en svensk förare men då är det ju bara tre förare på pappret och inte i verkligheten.
Nu tyckte jag Dackarna gjorde rätt igår som tog med tre svenskar SOM körde i laget i stället för att köra R/R för Fredrik Lindgren.
I efterhand så kan man kanske tycka att de förlorade på det men de höll sig till regel i alla fall.
Regel och regel den finns inte på papper för man får inte göra så för EU.
Ja det var det jag hade för nu vi hörs senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar